onsdag 30 mars 2016

Christ in the mirror

Ett av mina större original(Christ in the mirror), föddes ur en vision, eller inre syn jag hade. Det är väldigt sällan det blir så, oftast jobbar jag på rutin, men historien bakom detta original är lite annorlunda.

Jag såg framför mig att jag stod på nedre våningen i ett hus och diskade, och plötsligt såg jag att någon stod utanför och kollade mig rätt in i ögonen, genom fönstret. Det var en förvildad Jesus-gestalt, som stirrade rätt igenom mig, och frågade, endast via sin blick, följande:

Vem är du? Vad står du för?

För mig handlar verket om varje människas inre strid. Kampen att hitta sin egen moral-kodex och sedan följa den när det blåser. En stor utmaning i mitt liv, och jag gissar att det även gäller flera andra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.